Berikut adalah beberapa tip semasa menghantar iklan di www.iklanlah.com:

    "Tajuk iklan yang spesifik merupakan faktor penting bagi iklan anda dijumpai ketika pengguna membuat carian di internet".
  • Pastikan Tajuk iklan anda mengandungi keyword yang tepat menerangkan kandungan iklan anda. Sebagai contoh sekiranya anda ingin menghantar iklan jawatan kosong, pastikan anda sertakan :

    nama jawatan, lokasi dan lain-lain spesifikasi berkaitan jawatan

    Contoh: Jawatan Kosong Pereka Grafik Kajang

    Daripada pengalaman lalu kebanyakan pengiklan hanya meletakkan tajuk yang terlalu umum seperti 'JAWATAN KOSONG' dimana ianya akan menyukarkan iklan anda ditemui oleh enjin pencari seperti google kerana ianya terlalu umum.

  • "Setiap iklan yang anda hantar - tajuk iklan tersebut akan di index oleh google bot (google crawler) dimana ianya akan tersenarai ketika pengguna membuat carian di google".

  • Pastikan keyword yang terkandung di dalam tajuk iklan anda mengambil kira tabiat pengguna ketika membuat carian internet. Sebagai contoh mereka yang mencari kereta sewa tidak akan hanya menaip keyword ‘kereta sewa’ di kotak carian google. Pada kebiasaan keyword yang ditaip turut mengandungi nama kampung, bandar, bandar, negeri etc.

    Contoh: Kereta Sewa Alza Murah Kajang

  • Sila Like,Share dan Retweet iklan anda yang telah dipost ke Facebook Page dan Tweeter kami untuk menjadikannya lebih Viral lagi. Anda turut boleh share url iklan anda atau url senarai iklan kiriman anda secara manual di Facebook, Tweeter dan Instagram milik anda. *Ini adalah Tip yang paling berkesan untuk menyebarkan iklan anda dengan lebih luas lagi!!