Beli. Jual. Sewa. Hampir Apa Saja! 11,515 tawaran menanti anda!

Harga: RM 50.00

Contact

Nama: Al Biqaie Training Centre
Telefon: 013-3471083
Poskod: 50480
Bandar: Kuala Lumpur
Negeri: Kuala Lumpur
albiqaietrainingcentre@yahoo.com

Call
SMS
WhatsApp
Email

Description

Assalamualaikum wbt sahabat-sahabat. Atas permintaan ramai, In Sya Allah, Al-Biqaie Training Centre akan mengadakan Bengkel Belajar Bahasa Arab Dari Al-Quran (Bahagian 1) pada hari Sabtu (7 Mac 2020) di Nilai, Negeri Sembilan.

Tujuan utama bengkel ini ialah untuk belajar bahasa Arab melalui Al-Quran itu sendiri. Bengkel ini akan fokus kepada Surah Yasin (Bahagian 1). Peserta akan dibimbing untuk menguasai bahasa Arab al-Quran secara praktikal & mudah.

Kenapa kena sertai bengkel ini?

1. Peserta akan didedahkan dengan kalimah-kalimah asas yang akan ditemui berulang dalam al-Quran dan digunakan juga dalam teks lain dan komunikasi. Bermaksud lebih kurang 50% perkataan asas akan berjaya dikuasai oleh peserta dan ini akan membantu peserta untuk memahami ayat-ayat dalam surah selain surah Yasin.

2. Peserta akan didedahkan dengan perkataan-perkataan bahasa Arab yang turut dipinjamkan ke dalam bahasa Melayu, membuktikan bahawa bahasa Arab ini bukanlah bahasa yana asing, bermaksud sesiapa sahaja mampu mempelajari dan menguasainya, In Sya Allah.

3. Peserta juga akan didedahkan dengan kalimah-kalimah dalam al-Quran yang turut dapat digunakan dalam komunikasi.

4. Sebagai bonus,peserta juga akan didedahkan dengan teknik, bagaimana untuk belajar bahasa Arab sendiri. (self learning).

Selain itu peserta akan mendapat sijil penyertaan dan nota serta link untuk telegram channel bahasa arab komunikasi turut akan diberi secara percuma kepada peserta setelah tamat program. Buku PDF Tips Belajar Bahasa Arab Sendiri turut akan diberi kepada peserta selepas tamat program secara percuma.

Peserta turut boleh dapatkan buku terbitan kami tulisan Bro Mike dengan harga yang istimewa iaitu Rm 15.00 sahaja (harga asal Rm 18.00).

Untuk pendaftaran dan pertanyaan berkaitan bengkel. Sila hubungi:

http://www.wasap.my/+60133471083/YasinHarfiyahNilai

Pembayaran boleh dibuat atas nama:

Al Biqaie Training Centre (CIMB Islamic)
No. Akaun: 8603436053

Yuran kursus: RM 50 sahaja seorang.

Bertempat di:

Bilik Seminar Nilai
PT9990 (A), Jalan BBN1/3E,
Putra Nilai, 71800 Nilai, Negeri Sembilan.

Tarikh: 07 Mac, 2020
Masa: 9.00 pagi - 5.00 petang

Sijil penyertaan diberikan kepada peserta.

Tempat terhad untuk 40 orang sahaja.

Tempah segera tempat anda. In Sya Allah, banyak lagi yang akan kita perkongsikan. Kita akan belajar secara santai dan mudah faham. Jom daftar segera dan sebar-sebarkan berkenaan program ini. Moga ada manfaatnya. Terima kasih.

* Untuk makluman, bengkel ini hanya terbuka untuk orang awam yang tiada asas dalam bahasa Arab atau sangat asas.

Kursus ini tidak sesuai untuk guru-guru bahasa Arab, pelajar kelulusan bahasa Arab, individu atau kumpulan yang berada pada peringkat pertengahan dan tinggi.

#BahasaArabAsas
#SurahYasin
#Bengkel
#AlQuranHarfiyah
#Nilai
#BilikSeminarNilai
#BandarBaruNilai
#NegeriSembilan


Information

Jenis Iklan: Tawaran Perkhidmatan
Status Iklan: Syarikat
Copyright © 2019 iklanlah.com.